Seurakunta Blogi


Taivaan Isän siunausta ja läsnäoloa jokaiselle!

Seurakunnassamme on tällä viikolla rukousviikko. Tämän innoittamana kirjoittelin joitakin ajatuksiani rukouksesta.

Kuten varmasti moni muukin omalta kohdaltaan, minäkin olen aika ajoin miettinyt sitä miten Jumala on tuonut elämässä tähän kohtaan. Jumalan johdatusta ja rukousvastauksia ei useinkaan tahdo nähdä silloin, kun itse ajattelisi, että se vastaus olisi tultava nyt juuri tähän. Saan olla elämässäni Jumalalle paljosta kiitollinen. Hän on pitänyt koko ajan kädestä kiinni lupauksensa mukaan. Sanassaan Hän lupaa, että jos me vain haluamme Hänen kanssaan kulkea ja annamme elämämme Hänen käsiinsä niin hän ei hylkää.

Uskonelämän varrelta tärkeimmät rukousvastaukset ovatkin, juuri se, että hän ei ole hylännyt ja on ottanut minut lapsekseen. On rukousvastaus, että olen saanut syntini anteeksi ja olen saanut kokea Jumalan valtavan armon kokiessani olevani syntistäkin syntisempi.

Perheeni on minulle rukousvastaus. Mieheni on Jumalalta sellainen vastaus, että voin todella luottaa että Jumala on rakastava isä, joka vastatessaan rukoukseen tekee sen sillä tavalla mikä meille on parasta. Ei välttämättä niin kuin me haluaisimme komentaa Jumalaa tekemään. Jumala ei ole meidän komenneltavissamme.

Saan olla Jumalalle kiitollinen siitä, että ympärilläni on aina lapsesta saakka ollut uskovia ihmisiä, hoitajia, opettajia, nuorisotyöntekijöitä, naapureita ja tietenkin kaikkein tärkeimpänä omat vanhempani. En tiedä näiden ihmisten rukouselämästä, mutta kuvittelen että puolestani on rukoiltu. Tämä on sitä mitä itsekin haluan olla tekemässä. Rukoilemassa seuraavan sukupolven puolesta. Muistetaan kaikki, että rukouksella on merkitystä. Kun meitä siunataan ja saamme nähdä Jumalan johdatuksen ja siunauksen elämässämme, niin ymmärrämme, että meidän tehtävämme on jakaa tuota siunausta eteenpäin. Tehtävämme on kertoa Jumalan suurista teoista ja rukoilla. Esirukouksen tarve ei lopu lapsuuteen tai nuoruuteen. Kun Jumala antaa sydämellemme jonkun ihmisen otetaan se kutsumuksena ja käydään Taivaallisen Isämme eteen ja pyydetään hänen siunaustaan ja apuaan.

Siunataan toisiamme.
Siunaus saa aikaan siunausta.
Kun me rukoilemme toistemme puolesta Jumala todellakin siunaa.
Rukoillaan tänäkin vuonna toistemme puolesta. Rukoillaan ihmisten puolesta, että he voisivat kohdata rakastavan Jumalan ja saada syntinsä anteeksi.
Nostetaan päämme ja kohotetaan äänemme rukoukseen toistemme puolesta, rakkaidemme puolesta, niiden puolesta, joiden puolesta saattaa tuntua vaikealta rukoilla.
Annetaan Jumalan hoitaa meitäkin rukouksen kautta.


1.Tess. 5:17
”Rukoilkaa lakkaamatta.”

HB
13.01.2014




Ei isien uskolla 26.03.2017
Ja tapahtui niinä päivinä… 22.11.2014
Vaikuttuminen ja vaikuttaminen 14.09.2014
Jeesus sivupenkissä? 13.08.2014
Taivaan Isän siunausta ja läsnäoloa jokaiselle! 13.01.2014
Nöyryyteen pukeutunut ylpeys 15.09.2013
Miten soittimesi soi? 13.10.2009
Perustus kestää 21.10.2008
Työharjoittelusta 02.07.2008